Information från årsmötet 2010

2010-05-02

22 fastigheter var representerade från Verkaviken. Föreningens ordförande Torbjörn Klang öppnade mötet. Dag Starkman var mötesordförande. Det fanns 1 proposition och den godkändes. Propositionen var ett förslag om nya  sittplatser m.m. till badstranden.

En motion hade lämnats om en flytbastu. Några av medlemmarna var intresserade medan andra var negativa till att föreningen skulle bekosta och ta ansvar för en bastu. Stämman beslöt att föreningen inte ska ta gemensamt ansvar för en ev. bastu. Däremot accepterades att en bastu placeras på Verkavikens parkområde om en grupp intresserade medlemmar ansvarar för förslag till placering, utformning, kostnader och framtida skötsel.
Vi vill se hur många som är intresserade. De som är intresserade av en gemensam bastu kan höra av sig till föreningens ordförande eller till sekreteraren med ett mail eller ett sms. Telefonnr 070-5263426.

VA-frågan.
Vi fick en mycket informativ redogörelse av arbetsgruppens sammankallande om läget i Upplands-Bro kommuns planer på anslutning av VA-ledningar på Ådöhalvön. Frågan har fått höjd prioritet från prioritet 2 till prioritet 1. Om c:a 1½ år vet vi när vatten och avlopp kommer.
Interna vägar.

Vägarna är nedslitna och behöver fyllas på med grus. På vissa ställen är vägarna riktigt dåliga. Styrelsen ordnar detta. Efter årsmötet hade styrelsen ett styrelsemöte och då togs frågan upp. Vi kommer att se över alla interna vägar och fylla på med grus (finkross).

Protokollet från årsmötet 2010-05-02

Proposition 1 vid årsmötet 2010-05-02

Motion 1 vid årsmötet 2010-05-02

Funktionärer fr.o.m. 2010-05-02

Årsavgiften för Gemensamhetsanläggningen Ga:4, infartsvägen blir för:
Grindstugan 75 kr.
Sågbacken 25 kr per fastighet, en gemensam räkning skickas till Sågbacken.
Verkaviken 150 kr per fastighet.

Årsavgiften för Gemensamhetsanläggningen Ga:5,
1850 kr per fastighet, gäller endast Verkaviken.

För Verkaviken blir årsavgiften:
Gemensamhetsanläggningen Ga:4
Gemensamhetsanläggningen Ga:5
Summa årsavgift

2000 kr

Betalas till Plusgirokonto 108566-1 senast den 30 juni 2010.

Använd gärna Internet vid betalningen och ange namn och fastighetsbeteckning på inbetalningen.

Efter årsmötet valdes en ny festkommitté, fastigheterna 1:37, 1:38, 1:39 och 1:40 som tar hand om nästa års valborgsmässofirande.

Sågbacken sköter midsommarfirandet och
Verkaviken sköter valborgsmässofirandet.